Gallery Foto-expositie Oktober 2023 (Detail Stoommachine KVL Oisterwijk)

De Stoommachine: Het kloppende hart van de voormalige Koninklijke Verenigde Leder (KVL) Fabriek in Oisterwijk. Ze hebben het jaar 1924 weer naar het heden gebracht en u kunt het nu komen bekijken. De Stoommachine draait weer. Na zeer veel liefdevol handwerk door vele vrijwilligers werd de machine in 2012 weer in beweging gebracht. En de machinekamer en de Stoommachine zijn weer te bezichtigen. Op deze foto ziet u een detail van De Stoommachine ooit het kloppende hart van de vroegere industriële activiteiten op het terrein van de voormalige Koninklijke Verenigde Leder (KVL). Voorals nog word de stoommachine elektrisch of met perslucht aangedreven, maar wel met het ultieme streven om de machine ooit weer op stoom te brengen. Het immense herstel van de elektrogenerator is inmiddels voor een groot deel gerealiseerd. Samen met Polimeks (de eigenaar van het pand en de inhoud) werken we naar een optimaal gebruik van de Machinekamer als onderdeel van het Ketelhuis.

Cameraspecificaties: brandpuntsafstand: 32mm, ISO: 800, Diafragma: f/7.1, Sluitertijd: 1/13s.